Verbinding…?!

Posted · Add Comment

 

‘Hallo…’

‘Hallo…’

‘Ik versta je heel slecht…’

‘Ik bel je even opnieuw…’

‘Ja… dat is beter..’


Een heel herkenbaar voorbeeld van een slechte verbinding.

Een slechte verbinding is vervelend, sterker nog het wekt irritatie op! Dit geldt al in de dagelijkse praktijk maar binnen verkoop kun je het dan al helemaal vergeten.

Verbinden is wat mij drijft. Er is niks mooier dan tijdens een gesprek voelen dat er een klik ontstaat. Je herkent het vast wel, je praat, je luistert en opeens merk je dat je elkaar ook echt ziet en hoort. Hoe gaaf is dat!

Verbindingen leggen…niet alleen 1-op-1tussen ‘mijn’ bedrijf en de potentiele samenwerkingspartner maar ook breder. Hoe kan ik zoveel mogelijk partijen bij elkaar brengen om voor allen het best mogelijke resultaat te behalen, en samen het verschil te maken.

Ja geweldig, daarom houd ik zo van mijn vak.

Van Verbinden naar Verkopen

Maar om doelstellingen te kunnen behalen moet je ze eerst goed formuleren en jezelf concrete targets stellen. Want ik zit hier natuurlijk niet achterover hangend zomaar iedere dag “een potje te verbinden”. Nee het is voortdurend hard werken aan het samenstellen van verkoopbare proposities. Want het is gewoon een feit dat bedrijven en organisaties die hun ‘aanbod’ goed weten te verbinden met de juiste ‘markt’ en de daarbij behorende ‘marktpartijen’ het meest succesvol zijn.

Bij de ngo waarvoor ik nu werk gebruik ik haar missie en speerpunten als vertrekpunt. Hierdoor ben ik steeds beter in staat te verwoorden (de propositie) hoe wij de ‘buitenwereld’ willen en kunnen mobiliseren samen met ons de strijd aan te gaan.

Verkopen of Verbinden?

Ach weet je, door het gesprek aan te gaan verbind je je met de ander. En die verbinding resulteert in ‘verkoop’ voor beide partijen. Een verkoop van je boodschap, je dienst of je product.

Verbinden is verkopen…….dus hophop waar wacht je nog op? Aan de slag!

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *