Relatie, relatie, relatie……….

Posted · Add Comment

Probeer je nou nog steeds te achterhalen wat die toverspreuk is die er voor gaat zorgen dat je prospects meteen en massaal bij je gaan kopen? Houd daar maar onmiddellijk mee op want die is er niet. Laat ik het zo zeggen ik ken hem niet, maar ik heb wel een andere veel duurzamere aanpak voor je.

Het gaat om het leggen van de juiste verbinding. Want naast de manier waarop je in contact met je prospects wil komen, is het moment waarop je het doet van cruciaal belang. Je moet jouw toekomstige klanten namelijk benaderen voordat zij de daadwerkelijke koopbeslissing genomen hebben. Hoe heet het ook alweer je moet in hun ‘evoked set’ komen. Uiteraard ze moeten van je bestaan afweten en natuurlijk moet het hun duidelijk zijn wat je voor ze kunt betekenen. Het doel is dat je hun adviseur wordt, als het ware een goede kennis die ze vertrouwen. Pas wanneer je een dergelijk contact hebt bewerkstelligd zullen ze je op hun shortlist gaan plaatsen. En op het moment dat er een behoefte of noodzaak is om te gaan kopen ben jij een van de eerste aan wie ze zullen denken. Met deze werkwijze als uitgangspunt haal je ook voor jezelf de druk van het eerste contactmoment af.
Je wilt immers niet meteen scoren, nee jouw doel is het bouwen aan een langdurige relatie. Als je dat oprecht doet wordt het eigenlijk vanzelf magisch.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *