Klantonvriendelijk!

Posted · Add Comment

Klant-onvriendelijkheid.
Uitgevonden bij garagebedrijven en tot in de puntjes geperfectioneerd door monteurs. Het zegt misschien ook iets over mij, maar om een of andere reden vertrouw ik die mannen nooit. Dit wordt iedere keer weer aangewakkerd als zo’n garageman na een nurks ontvangst ogenblikkelijk met jargon begint te smijten, daarbij vergezeld met een mix van moeilijke, zuinige en sceptische gezichtsuitdrukkingen.  Voordat ze ook maar echt naar het mankement hebben gekeken weten ze je alvast te melden dat een reparatie minimaal tussen de €500,- en €1000,- zal gaan kosten. En dan zijn ze nog niet eens met het echte werk begonnen, want ‘ja meneer ik weet niet wat ik onderweg nog ga tegenkomen’. Dat zou ik eens moeten proberen in mijn verkoopgesprekken.

Zo moest recentelijk mijn auto door de APK keuring en helaas, het zat even tegen, afgekeurd. Iets met een bumper-reflector en een koplamp die niet meer elektrisch in hoogte versteld kon worden. Nou niet echt wat je zegt belangrijk en een gevaar voor de overige weggebruikers, maar zonder goedkeuring sta je letterlijk langs de kant van de weg. Ik had dus geen enkele keus en moest wel naar de garage.  Volledig voorbereid op weer een potje klant-onvriendelijkheid kom ik daar dus aan. Maar ‘hé wat nu’, helemaal niks van dit alles. Deze garageman hoort mijn verhaal aan en verdomd, hij leeft met me mee. Nee dit keer geen jargon en oscar winnende grimassen. ‘Doe de motorkap maar open dan kijk ik er wel even naar’.  Anyway, het electromotortje van mijn koplamp was toch echt stuk en de hele koplamp unit moest vervangen worden. Maar voordat hij daadwerkelijk aan de slag ging met bestellen en repareren werd ik door hem gebeld. Uitvoerig informeerde hij me wat hij precies ging doen en wat dat dus allemaal zou gaan kosten. Bij deze garage ben ik echt de klant en wat is hij vriendelijk. Goed, het eind van het verhaal is dat dit geintje me toch weer €600,- heeft gekost. Je auto laten repareren blijft wat dat betreft toch weer iedere keer voelen alsof je keihard beroofd wordt, maar in dit geval gebeurde dat wel uiterst klantvriendelijk! En dan doet toch ietsje minder pijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *