Uitblinker!

Posted · Add Comment

2013 staat voor mij in het teken van ‘kwaliteit door minder te doen’. Dat klinkt natuurlijk behoorlijk abstract maar wat ik bedoel, is dat ik me ga focussen. Ik wil dit jaar een paar dingen echt goed gaan doen in plaats van een heleboel dingen een beetje. Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat het […]

Verkopen is echt gaaf

Posted · Add Comment

Denk je aan verkopers, dan denk je hoogst waarschijnlijk aan mannen in snelle pakken, haar achterover, die met hun babbels je weer iets in de maag proberen te splitsen. De associaties bij verkoop of erger nog ‘sales’ zijn vaak negatief en dat is jammer want sales is zo veel meer dan dat. In mijn huidige […]

Wie goed doet, goed ontmoet

Posted · Add Comment

Hoe ingewikkeld is “verkoop”? Er zijn veel opleidingen en trainingen voor, waardoor je het idee zou kunnen krijgen dat het een zeer complex vak is. Maar dat is het niet. Beschouw je gesprekspartner als een privepersoon uit je normale leven… en, wat blijkt, dat is hij of zij ook! En die persoon wil dus graag […]

Klantonvriendelijk!

Posted · Add Comment

Klant-onvriendelijkheid. Uitgevonden bij garagebedrijven en tot in de puntjes geperfectioneerd door monteurs. Het zegt misschien ook iets over mij, maar om een of andere reden vertrouw ik die mannen nooit. Dit wordt iedere keer weer aangewakkerd als zo’n garageman na een nurks ontvangst ogenblikkelijk met jargon begint te smijten, daarbij vergezeld met een mix van […]

Love is a verb – by Stephen R Covey

Posted · Add Comment

A serious problem with reactive language is that it becomes a self-fulfilling prophecy. People become reinforced in the paradigm that they are determined, and they produce evidence to support the belief. They feel increasingly victimized and out of control, not in charge of their life or their destiny. They blame outside forces — other people, […]