Is betrokkenheid de overtreffende trap van beleving?

Posted · Add Comment

Beleving Binnenkort ga ik aan de slag voor een goed doel op gebied van internationale hulpverlening. Tijdens het gesprek werd mij gevraagd wat mijn betrokkenheid is m.b.t ontwikkelingssamenwerking?! Dat vond ik best een lastige vraag om te beantwoorden. Natuurlijk wil ik dat rijkdom en gezondheid evenredig over de wereldbevolking verdeeld wordt. Maar eerlijk gezegd ben […]

Verbinding…?!

Posted · Add Comment

  ‘Hallo…’ ‘Hallo…’ ‘Ik versta je heel slecht…’ ‘Ik bel je even opnieuw…’ ‘Ja… dat is beter..’ Een heel herkenbaar voorbeeld van een slechte verbinding. Een slechte verbinding is vervelend, sterker nog het wekt irritatie op! Dit geldt al in de dagelijkse praktijk maar binnen verkoop kun je het dan al helemaal vergeten. Verbinden is […]

Aardige mensen krijgen meer gedaan

Posted · Add Comment

Tot nu toe ben ik in mijn observaties eigenlijk altijd uitgegaan van de verkopende partij, hoeveel winst daar met een ietsje pietsje klantvriendelijkheid te behalen valt. Interactie Maar daarbij ben ik vreselijk voorbij gegaan aan de rol van de koper. Want verkopen is natuurlijk een interactie is tussen twee partijen, de verkopende en de kopende. […]

Weggegooid geld!

Posted · Add Comment

  Chagrijnig Wat zijn wij Nederlanders toch, hoe zal ik het zeggen, ….een chagrijnig volk. Echt iedere keer als ik terugkom van vakantie valt dat me helaas onmiddellijk op. In het gewone sociale verkeer heb ik er over het algemeen niet zo’n last van, maar het is vooral heel merkbaar als je hier een winkel […]

De meest belabberde verkooptechniek!

Posted · Add Comment

  Het blijft me toch keer op keer verbazen wat een verschrikkelijke verkoopmethoden sommige bedrijven erop nahouden.   Een maand of wat geleden (na afloop van die haast oneindige winterperiode) kon ik dan eindelijk mijn winterbanden omwisselen voor de zomervariant. Zoals je dat doet belde ik een ‘rondje’ garages voor het meest gunstige tarief. Bij […]

Hoezo…. klant is Koning?!

Posted · Add Comment

Wonderlijk toch, dat beleefdheid als normale omgangsvorm een steeds minder gebruikelijke houding is binnen het koopproces…….en pas op, ik heb het dus niet over de verkoper! Pas geleden ging ik op zoek naar een nieuwe auto en na een grondige voorselectie ging ik op pad langs de uitverkoren autodealers. Vanaf het moment dat je binnenkomt […]